Over het merk

De naam is niet zomaar gekozen. Het is een eerbetoon aan de kunst van woorden, bekend als ‘semantiek’. Net zoals woorden de inhoud van onze gedachten overbrengen, streef ik ernaar om betekenisvolle verbindingen te creëren die blijven hangen en inspireren.

Semantis is de naam die is ontstaan uit een passie voor het spel van taal en betekenis. De toewijding aan het krachtige samenspel van woorden en hun betekenissen vormt de kern van alles wat ik bij Semantis.

Kleur speelt daarnaast ook een cruciale rol in de identiteit en waarden. Daarom heb ik bewust gekozen voor het verfrissende groen. Deze kleur vertegenwoordigt de toewijding aan duurzaamheid, inclusiviteit diversiteit. Semantis gelooft sterk in de verantwoordelijkheid die we delen om onze planeet te beschermen en om een inclusieve omgeving te creëren waarin elke stem wordt gehoord en gewaardeerd.

Logo van Semantis

Het logo, met zijn vloeiende druppels die samen een elegante ‘S’ vormen, symboliseert de omarming van duurzaamheid. Je merkt snel dat het logo meer dan alleen dat vertegenwoordigt. Het toont ook onze verbondenheid met de aarde, met de duidelijke grens tussen land en zee. De twee druppels die in perfecte harmonie samenkomen, weerspiegt de inclusieve aanpak en de kracht van samenwerking. Ze lijken elkaar op te volgen, een voortdurende dans van betekenis en begrip.

Maar Semantis gaat verder dan alleen woorden; ik geef merken de middelen om samen een betere toekomst te maken. ‘Empowerment’ vormt daarbij de kern van de missie. ‘Empowering brands for a better tomorrow’, waarbij ik merken de tools aanreik om de boodschap op een doordachte en impactvolle manier te communiceren.